Complimenten TOP 5.

De meest gegeven complimentjes voor de zorg

Klagen kunnen we als de beste. In de zorgsector is dit niet anders. Als iets niet goed gaat staan we vooraan om dit te melden. Twitter, LinkedIn en alle andere socials bieden hier een gemakkelijk platform voor. Maar gelukkig, écht gelukkig, worden er ook heel veel complimenten uitgedeeld in de zorg. Afgelopen kwartaal zijn er 6570 complimenten ontvangen, alleen al via de ziekenhuizen en zorginstellingen die met Feedbackradar werken! 

Vissen naar complimenten

CEO Lab heeft als doel de zorgkwaliteit in de Nederlandse ziekenhuizen en zorginstellingen te verbeteren. Door patiënttevredenheidsonderzoek te doen, kom je te weten wat er speelt bij je patiënten. Wat kan nog verbeterd worden? Maar vraag vooral ook wat er goed gaat. Vis maar naar die complimenten! 

Waardering voor zorgmedewerkers

Als je ervoor zorgt dat die complimentjes rechtstreeks bij de betreffende zorgmedewerkers komen, geeft dat de broodnodige waardering. De waardering die we uiteindelijk allemaal nodig hebben. Een schouderklopje geeft nieuwe energie. Het zorgt dat je met plezier naar je werk gaat. En als je als zorgmedewerker bijna opgebrand bent, kan het net dat nodige duwtje in de rug geven. 

Top 5 complimenten in de zorg

Maar waar gaan die complimenten dan over? Waar geven de patiënten de hoogste waardering aan? 

compliment top 5 zorg

Top 5 complimenten delen met je collega’s?

Je ontvangt direct de pdf met de Complimenten Top 5 per e-mail. Voor jezelf, of om door te sturen.

    5. “Er wordt geluisterd naar mijn verhaal

    Bij CEO Lab noemen we dit de “Kracht van aandacht”. Het is voor een patiënt belangrijk dat je geen nummer bent in het ziekenhuis. Dat niet de standaardprocedure wordt uitgerold, maar dat er oprecht geluisterd wordt naar wat er aan de hand is. En als dat dan gebeurt, wordt dat enorm gewaardeerd. Niet voor niets in te top 5!

    4. “Er wordt de tijd genomen

    Je patiënt is een mens. Geen dossier. Je patiënt wil graag serieus genomen worden.

    3. “Inleving in de situatie

    Empathisch vermogen is een belangrijk vereiste om in de zorgsector te werken. En gelukkig hebben onze zorgprofessionals dat ook. 

    2. “Aandacht voor de patiënt

    Hadden we al iets gezegd over de Kracht van aandacht?😉

    1. “Deskundigheid

    Met stip op 1: De deskundigheid van de zorgprofessionals. Zonder de kunde en kennis in onze zorgsector zijn we nergens. 

    Conclusie? 

    Vier van de vijf complimenten in de Top 5 gaan over aandacht voor je patiënt! Een persoonlijke benadering is blijkbaar belangrijk. Dus als je met goed opgeleid, kundig personeel werkt en je laat inspireren door de Kracht van Aandacht, ga je fantastische resultaten behalen op jullie afdeling en ziekenhuis. 

    Iedere patiënt verwoordt deze complimenten op zijn eigen manier. Wil je ook weten wat patiënten waarderen op jouw afdeling? Maak kennis met Feedbackradar. 

    Meer zorg inspiratie?

    Meld je aan voor de nieuwsbrief van CEO Lab & Feedbackradar.

    De voordelen van FeedbackRadar

    Vertelt het verhaal áchter de cijfers

    Verbetert de kwaliteit van de zorg

    Onbeperkt gebruik voor een vast bedrag per maand.

    Real time resultaten op je eigen storyboard

    Een tool voor de zorgverlener en patiënt

    Dagelijks een #zorgcompliment op je tijdlijn? Op LinkedIn voorzien we je van je dagelijkse portie energie en zorginspiratie.

    Aandacht krijgen voor je verhaal. Dat geeft je patiënt kracht

    Aandacht voor wat er goed gaat. Dat geeft je als zorgverlener kracht

    Aandacht voor wat beter kan. Dat geeft de zorg nog meer kracht

    Aandacht voor het gesprek. Dat geeft je relatie met je patiënt kracht

    DE
    KRACHT
    VAN
    AANDACHT

    Certificaten ISO NEN IEC Betrouwbaarheid Feedbackradar

    Meer zorg inspiratie?

    Laat je e-mailadres achter en ontvang maandelijks de nodige zorg inspiratie.