contact tussen arts en patiënt

10 Voorbeeld vragen.

voor een tevredenheidsonderzoek in de zorg

Waar te beginnen met de vragenlijst?

Kun je wel wat inspiratie gebruiken voor de vragenlijst van je patiënttevredenheidsonderzoek? Met CEO Lab willen we de zorgsector inspireren. We kunnen elkaar best een beetje helpen. Dus delen we 10 concrete voorbeeldvragen. Echte vragen, van échte zorgverleners, van échte afdelingen in de zorgsector.

10 enquêtevragen

Heeft u binnen 24 uur na opname kennisgemaakt met uw hoofdbehandelaar (arts)?

Heeft men ook uitgelegd dat u per week een nieuwe hoofdbehandelaar (arts) heeft?

Heeft u tijdens deze opname isolatieverpleging* ontvangen? En hoe tevreden was u hierover?

Bij welke aspecten bood de polikliniek onvoldoende privacy?

Werd er actie ondernomen wanneer u een slechte nachtrust had? (denk aan oordopjes, kopje thee, luisterend oor, medicatie)

Bent u goed geïnformeerd over de werkzaamheden tijdens de nachtdienst (o.a. controles)

Werd de dienst tussen de verpleegkundigen tijdens de middagdienst bij u aan bed overgedragen? (rond 15:45 uur)

Wat vind je van het gebruik van digitale voorzieningen zoals videobellen en MijnEPD?

Zou je op een later moment willen meedenken over verbeterpunten voor onze poliklinieken?

Heeft iemand bij ontslag uit het ziekenhuis u verteld waar u op moest letten als u weer thuis was (denk hierbij aan hevige buikpijn, koorts, bloedverlies, etc.)?

Hoe verder met je tevredenheidsonderzoek?

Deze vragen zijn gesteld aan patiënten van verschillende afdelingen in de zorgsector d.m.v. FeedbackRadar. Vragen bedenken is één, maar hoe zorg je dat deze bij de patiënten of cliënten terecht komen? De Radar wordt gepersonaliseerd voor jouw afdeling of zorginstelling en verstuurt de vragen. De respons wordt realtime gemeten op je eigen storyboard.

Deze vragen passen niet bij mijn onderzoek

Dit zijn willekeurige enquêtevragen van diverse afdelingen. Waarschijnlijk kun je ze niet allemaal 1-op-1 overnemen. Maar we hopen dat het je op weg helpt. We hebben nog wel wat tips:

Vraag op diverse niveaus aan collega’s wat zij graag zouden willen weten van hun patiënten. Of wat zij zouden willen verbeteren aan de zorgkwaliteit. Zowel de specialist, de verpleegkundige, de secretaresse als de ontvangstmedewerker werkt voor de patiënt. Op basis van hun input kun je je eigen vragen bedenken.

In dit artikel hebben we inhoudelijke tips voor een goede vragenlijst in de zorg geformuleerd.

vragen tevredenheidsonderzoek

Voorbeeldvragen downloaden?

Je ontvangt de voorbeeldvragen direct in je mailbox, om te gebruiken of door te sturen naar collega’s.

    Aandacht krijgen voor je verhaal. Dat geeft je patiënt kracht

    Aandacht voor wat er goed gaat. Dat geeft je als zorgverlener kracht

    Aandacht voor wat beter kan. Dat geeft de zorg nog meer kracht

    Aandacht voor het gesprek. Dat geeft je relatie met je patiënt kracht

    DE
    KRACHT
    VAN
    AANDACHT

    Certificaten ISO NEN IEC Betrouwbaarheid Feedbackradar

    Meer zorg inspiratie?

    Laat je e-mailadres achter en ontvang maandelijks de nodige zorg inspiratie.