Positieve Feedback in de zorg.

"Compliment voor de zorg"

“Compliment voor de zorg”, zo startte Mariska Booda haar post op LinkedIn. Omdat er al genoeg gemopperd en geklaagd wordt over de zorg, vond Mariska het de hoogste tijd om een positief tegengeluid te delen op social media. En wij kunnen dit natuurlijk alleen maar toejuichen. Dit soort positieve feedback geven zoveel energie aan de zorgprofessionals. We hebben allemaal van tijd tot tijd een schouderklopje nodig, toch?! En daarom delen we dit #zorgcompliment graag ook hier.


Compliment voor de zorg

Vandaag weer met mijn moeder op stap geweest omdat ze op controle moest.

Al voor 6.00 uur in de auto om de files te ontlopen was ik ruim op tijd op de plaats van bestemming. Eerst even de benen gestrekt en mijn ochtendrondje gelopen. Heb ik dat vast in de pocket.

Moeders is ondertussen ook beneden. Ontbijten, kopje koffie en in de auto. Voordat we naar het ziekenhuis rijden, gaan we langs de huisarts. De assistentie heeft gezegd dat mijn moeder langs kan komen voor de griepprik. Huppakee, spuit erin en doorrrrrr.

positieve feedback in de zorg

Ruim op tijd in het ziekenhuis voor de eerste afspraak: pacemakercontrole. We zijn te vroeg maar mogen ook eerder naar binnen. Hoe fijn is dat. Geen bijzonderheden dus met 5 minuten weer buiten. De assistente van de cardioloog vangt ons op zodat ze meteen een hartfilmpje kan maken. Ook dat is zo gepiept. Nu is het wachten op de afspraak bij de cardioloog. Ook daar kunnen we vrijwel meteen terecht. Hij is heel tevreden, heeft geen bijzonderheden dus alles in orde.

Door de geweldige samenwerking van het personeel van ETZ Waalwijk, stonden we al weer buiten vóór de tijd van de eigenlijke afspraak met de cardioloog.

Natuurlijk vonden wij dat helemaal niet erg. Hadden we nog meer tijd om samen koffie te drinken en te lunchen.

Bij deze wil ik, mede namens mijn moeder, de complimenten uitspreken voor de zorgzame, hulpvaardige, vriendelijke, aardige en sympathieke mensen van de afdeling Cardiologie van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ) in Waalwijk. Zo fijn dat jullie meedenken en de afspraken zo soepel achter elkaar door laten lopen.

Dank je wel!


Positieve feedback delen

Dank je wel Mariska. We hopen dat je bericht anderen aanmoedigt om ook positieve feedback te delen op social media, of gewoon persoonlijk bij diegene die het aangaat. Het is zoveel waard! Dit is de reden dat wij Feedbackradar hebben ontwikkeld. Een middel waarmee patiënten laagdrempelig terugkoppeling kunnen geven. Niet alleen d.m.v. een cijfer of gradatie, maar juist door de patiënt de ruimte geven om hun verhaal te vertellen. Dat geef lading aan de feedback.

Ook op LinkedIn delen we wekelijks de nodige #zorgcomplimenten. Zo willen we zoveel mogelijk positieve zorg-energie in Nederland verspreiden. Doe je mee?

Aandacht krijgen voor je verhaal. Dat geeft je patiënt kracht

Aandacht voor wat er goed gaat. Dat geeft je als zorgverlener kracht

Aandacht voor wat beter kan. Dat geeft de zorg nog meer kracht

Aandacht voor het gesprek. Dat geeft je relatie met je patiënt kracht

DE
KRACHT
VAN
AANDACHT

Meer zorg inspiratie?

Laat je e-mailadres achter en ontvang maandelijks fijne zorg inspiratie.