NPS (Net Promoter Score).

Eén simpele vraag, een schat aan informatie!

Eén simpele vraag,
geeft je een schat aan informatie!

“Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zou aanbevelen aan vrienden, familie of collega’s?”

Wat is NPS?

Het antwoord bepaalt de Net Promoter Score (NPS) van jouw afdeling. De NPS is een veelgebruikte maatstaf die helpt bij het meten van de loyaliteit van jouw patiënten. Bevelen ze je aan bij anderen of raden ze hen juist af om naar jou toe te gaan?

Hoe werkt de NPS?

Patiënten geven hun antwoord op een schaal van 0 tot 10. Op basis van hun antwoorden worden ze in drie groepen verdeeld:

  • Promotors (score 9-10): deze patiënten zijn zeer tevreden over jouw zorgverlening en zijn loyaal. Ze zijn enthousiast en bevelen je actief aan bij anderen.
  • Passives (score 7-8): deze patiënten zijn over het algemeen tevreden, maar zullen geen moeite doen om jou bij anderen aan te bevelen.
  • Detractors (score 0-6): deze patiënten zijn ontevreden over jouw zorgverlening. Ze kunnen je reputatie schaden door negatieve mond-tot-mondreclame.

Waarom NPS meten?

Als je weet waarom jouw promotors zo tevreden zijn, kun je deze kwaliteiten gebruiken om je zorgverlening nog verder te verbeteren. Daarnaast helpt de NPS je om inzicht te krijgen in wie je detractors zijn, om erachter te komen waarom ze zo ontevreden zijn en om met hen in gesprek te gaan als ze dat willen.

NPS direct op je FeedbackRadar Storyboard

In FeedbackRadar kun je de resultaten van de NPS-groepen per groep op het storyboard bekijken. Je kunt zo op een makkelijke manier zien welke complimenten en verbeterpunten je van je promotors of detractors ontvangt.

Dus, als je vandaag een patiënt hebt behandeld en deze vanavond zijn of haar vragenlijst invult, heb je morgen direct informatie.

Zo zie je met één simpele vraag snel de waardering voor je werk terug in FeedbackRadar!

NPS Net promotor score

Aandacht krijgen voor je verhaal. Dat geeft je patiënt kracht

Aandacht voor wat er goed gaat. Dat geeft je als zorgverlener kracht

Aandacht voor wat beter kan. Dat geeft de zorg nog meer kracht

Aandacht voor het gesprek. Dat geeft je relatie met je patiënt kracht

DE
KRACHT
VAN
AANDACHT

Meer zorg inspiratie?

Laat je e-mailadres achter en ontvang maandelijks fijne zorg inspiratie.